Jhooghiemstra
Image default
Aanbiedingen

Hoe u een Unique Selling Proposition (USP) maakt – Een gids voor dummies

html5 app

Start je net met je eigen bedrijf of maak je tijd vrij, niet wetend hoe je klanten naar een bestaand bedrijf kunt lokken? In elk geval begint bedrijfsontwikkeling met een marketingstrategie en een strategie met het creëren van een uniek verkoopvoorstel. Hoe u begint met het opstellen van een USP, wat er in een commercieel voorstel moet staan ​​en waarom ondernemers het nodig hebben.

Als je niet het geluk hebt de enige speler in je branche te zijn, dan moet je jezelf onderscheiden van de concurrentie door middel van een Unique Selling Proposition of USP.

Een effectief, direct herkenbaar verkoopvoorstel kan de groei van uw bedrijf verstoren en de hoeksteen worden van uw algehele marketingstrategie. Totdat u profiteert van en profiteert van een uniek verkoopvoorstel, zijn al uw inspanningen als een eenzame stem in de wildernis.

Wat is het USP-beest?

Unique Selling Proposition is een soort spiegel die weerspiegelt hoe uw bedrijf verschilt van alle anderen in een concurrerende markt. Een sterke USP helpt om nieuwe en vaste klanten aan te trekken en klantenverloop te verminderen. De best verkopende voorstellen doen een beroep op specifieke klantbehoeften, in plaats van de prestaties van het bedrijf te beschrijven.

Voordat u begint met het opstellen van een effectieve USP voor uw bedrijf, moet u uw ideale klant grondig bestuderen:

Wie is uw klant?

Hoe kan uw product of dienst het probleem van een klant oplossen?

Welke factoren motiveren iemand om te kopen?

U moet duidelijk begrijpen wat, aan wie en hoe u verkoopt. Klanten willen geen producten of diensten kopen – ze willen hun problemen oplossen. Neem bijvoorbeeld de cosmetica-industrie. Bedrijven in deze ruimte verkopen verfijnde cosmetica, ze verkopen lifestyle, glamour, zelfvertrouwen en stijl.

Om een ​​sterke USP te creëren, moet u uw ideale klant onderzoeken en vervolgens uw producten verkopen op een manier die aan de behoeften en het probleem van de klant voldoet. U kunt geen aantrekkelijk verkoopvoorstel creëren als u niet weet wie uw klanten zijn. Om de behoeften van potentiële kopers te bestuderen, hun sociale profielen te analyseren, met hen te communiceren op thematische forums, peilingen op uw website te maken.

Nadat u uw ideale klant heeft “ontmoet”, komt het moment waarop u hem moet vertellen waarom u voor u moet kiezen en waarom uw bod beter is dan dat van uw concurrenten. Zo bied je gratis verzending of verpakking mooi aan, geef je garanties of ruilmogelijkheden. Als uw bedrijf niet anders is dan uw concurrenten, is het tijd om na te denken over hoe u het kwalitatief kunt verbeteren. Bied bijvoorbeeld gerelateerde diensten, afbetalingen of aankoopbonussen aan.

Laten we uitzoeken hoe we een USP kunnen maken aan de hand van een specifiek voorbeeld: apparatuur voor het trainen van pelsrobben. Hieronder vindt u een universele formule voor een verkoopvoorstel dat voor elke dienst of product kan worden aangepast.

Schematisch voorbeeld van USP:

  • Doelgroep, ideale klant, of voor wie – professionele pelsrobentemmers.
  • Object of toepassingsgebied – moderne apparatuur voor het trainen van pelsrobben.
  • Waarde en uniekheid – de enige gespecialiseerde apparatuur ter wereld voor het temmen van pelsrobben.

Voordelen – het maakt het mogelijk om een ​​pelsrob binnen 7 dagen te temmen, de apparatuur wordt binnen 24 uur bij u aan de deur geleverd. U kunt dit diagram gebruiken voor een snel overzicht van de zaken van een bedrijf, of u kunt het ontwikkelen en verdiepen om een ​​compleet uniek verkoopvoorstel te creëren.

https://www.webdeveloper.today/2022/12/changing-between-native-mode-and.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html