Jhooghiemstra
Image default
Marketing

Hoe en wanneer kortingen gebruiken?

Als u de bezoekersaantallen wilt verhogen en extra zichtbaarheid voor uw online winkel wilt creëren, kunt u overwegen om kortingscodes en kortingen aan te bieden aan uw gasten.

U vraagt zich misschien af hoe het aanbieden van een kortingscode de conversie kan beïnvloeden en of er voordelen aan verbonden zijn? Lees verder om erachter te komen hoe u uw inspanningen positief kunt beïnvloeden met deze eenvoudige en effectieve techniek om de kaartverkoop en evenementdeelname te stimuleren.

 

Wat is een kortingscode?

Een kortingscode is een digitale coupon bestaande uit letters en/of cijfers die je kunt toepassen bij de aankoop van een ticket. Het is een alfabetische of numerieke reeks karakters die automatisch een korting kan toepassen op de bestelling van de klant bij de kassa.

 

Een kortingscode met 50% korting en promo code: GIFT4YOU

 

Deze kortingscodes kunnen gemakkelijk op verschillende manieren aan de klant worden doorgegeven, variërend van het aanmelden voor een e-mailcampagne of het abonneren op een blog. Je kunt de kortingscode zelfs aanbieden op sociale media om views en ticketverkoop te stimuleren.

 

Kortingscodes gebruiken voor evenementen

Als u nog niet hebt geprobeerd een kortingscode of kortingsaanbieding aan te bieden, zijn hier de belangrijkste redenen waarom u dit een onderdeel van uw volgende evenementmarketingstrategie zou moeten maken:

 

Een goede opkomst is een van de belangrijkste manieren om het succes van een evenement met tickets te meten. Door een kortingscode voor een evenement aan te bieden, kunt u het aantal bestellingen en de aanwezigheid op uw evenement verhogen. Iedereen houdt van een goede korting!

 

Deze dagelijkse deals kunnen de beslissende factor zijn voor iemand die aarzelt om tickets voor een evenement te kopen. Door een speciale code aan te bieden, geef je hen een tijdelijke aanbieding die ze niet kunnen weigeren. Kijk hier bij de de Isolatieshop voor duurzame isolatie.

 

Kortingscodes kunnen de aandacht trekken van mensen die anders niet zouden komen, omdat ze meer bereid zijn om geld uit te geven aan een ticket als ze een goede deal krijgen.

 

Het is basale menselijke psychologie! Dit is vooral belangrijk als het om een terugkerend evenement gaat, want als ze het de eerste keer leuk vonden, zullen ze volgend jaar waarschijnlijk voor de volle prijs komen. Kortingscodes helpen u niet alleen om nieuwe klanten te werven, maar ook om ze te behouden.