Jhooghiemstra
Image default
Aanbiedingen

Bereik je klanten met e-mailmarketing

Bereik je klanten met e-mailmarketing

Het internet heeft ons vele manieren van communicatie gebracht. Waar het begon bij e-mail en bellen, kunnen we tegenwoordig communiceren via WhatsApp, Snapchat, Facetime en nog veel meer. Door de vele mogelijkheden moet jij als bedrijf maar net weten waar je je vizier op moet richten. Daarnaast is het ook goed om te onthouden dat ondanks we begonnen met e-mail, dat dit communicatiemiddel nog niet achterhaald is. In deze blog vertellen we je meer over e-mailmarketing, dus lees snel verder!

 

Hoe werkt e-mailmarketing?

Er zijn verschillende manieren waarop je e-mailmarketing kunt toepassen, maar de basis is te allen tijde hetzelfde: jij mailt namens je bedrijf je klanten of geïnteresseerden die zich hierop hebben ingeschreven. Door verschillende trucjes toe te passen, maak je van je e-mail een handig promotiemiddel. Probeer de volgende stappen eens!

 

  • Herhaalaankoop: merk jij dat een klant op regelmatige basis een aankoop doet, dan kun je hier simpel op inspringen. Wanneer het weer bijna zo ver is dat de aankoop gedaan moet worden, stuur je je klant een e-mail. Zo weet je zeker dat de aankoop niet vergeten wordt en dat jij dus weer extra omzet binnenhaalt.

  • Verlaten winkelwagen: het gebeurt regelmatig dat je klant van plan is een bestelling te plaatsen, maar dat dit uiteindelijk niet gebeurt. De producten zijn dus blijven liggen in het winkelmandje. Door deze klant een mail te sturen, herinner je ze aan deze aankoop. De laatste stap in het aankoopproces hoeft enkel nog afgerond te worden, waardoor de keuze snel is gemaakt.

  • Loyaliteit: e-mail is ook een uitstekend middel om je klanten in het zonnetje te zetten. Er is geen online marketingmiddel waar je zo direct communiceert met je klanten, waardoor je mails gemakkelijk een persoonlijk gevoel met zich mee brengen. Hier spring je op in door kortingen uit te delen via e-mail, of je klant eerdere toegang te geven tot bepaalde collecties. Hierdoor zorg je voor binding, waardoor je klant altijd snel bij jou terug zal keren.

 

Waarom e-mailmarketing?

Zoals we net ook al zeiden is er online geen middel dat zo direct communiceert als e-mail. Dit opent vele deuren, omdat deze persoonlijke touch vaak goed werkt op het gebied van marketing. Je zet jouw klanten gemakkelijker in een positie waar zij zich niet vaak in bevinden, namelijk een positie waar ze zich echt gewild en verbonden voelen. Naast dit voordeel is er ook nog een veel logischer voordeel van e-mail: vrijwel iedereen gebruikt het. Je zult geen klant missen via e-mail, dus de keuze is snel gemaakt.

 

E-mailmarketing met Traffic Today

Wil jij er zeker van zijn dat je e-mailmarketing correct wordt uitgevoerd, dan is het slim om in zee te gaan met een specialist op dit gebied. We stellen je graag voor aan Traffic Today: een online marketing bureau met ervaring op elk aspect van het internet. Zij stellen de mooiste e-mails voor je op, die passen bij jouw doelstellingen. Neem een kijkje op hun website en kom in contact!

https://www.traffictoday.nl/